zondag 22 december 2013

Gehaakt Roze Panter

Gehaakt Roze Panter
 
Dit patroon vond ik zo leuk, er was alleen 1 probleempje, het patroon was in het Turks.
Je kan geen google vertaling gebruiken, want het zijn natuurlijk allemaal afkortingen in het Turks haken.
Toch nog redelijk kunnen ontcijferen.
Allereerst het hoofd gehaakt, dit was best moeilijk om er echt een beetje de pink panter look aan te geven.
 
 Dan komt het lijfje en denk je dit komt nooit goed, wat een klein lijf.
 Het buikje wordt er apart op gehaakt, ik heb hem zelf een beetje aangepast, zodat hij mooi over het hele lijfje valt.
 De armen waren niet zo moeilijk al hoewel ik wel de tel kwijt was en met geen mogelijkheid de steken kon tellen. Maar gewoon op gevoel op lengte gemaakt en de tweede natuurlijk precies net zo lang.
De voeten begreep ik helemaal niets van, ik heb allerlei plaatjes van de pink panter opgezocht en op goed geluk deze voetjes gemaakt. Wel natuurlijk twee tegelijk gemaakt, want iets noteren moet ik denk ik nog leren. 
Bij het patroon stond geen staart beschreven, maar ik vond een pink panter zonder staart niet compleet.
Aan de hand van plaatjes de lengte bepaald.
De benen waren 8 steken in het rond, de armen 6 steken, dus ik dacht de staart mogen best 4 steken zijn.
Hier het eindresultaat.
Toch aardig gelukt, al zeg ik het zelf.
Op naar het volgend project.

1 opmerking:

  1. Wat is t ie leuk. Ik heb jaren geleden een gehaakt naar een patroon die in de Ariadne stond. Die was iets groter. Maar hij blijft leuk

    BeantwoordenVerwijderen